Wednesday, March 11, 2009

Seminggu di Sekolah Lama

Bermula 8hb Mac 2009 maka bermulalah lagi tugasan yang perlu untuk aku laksanakan pada setiap semester...Pengalaman Berasaskan Sekolah(PBS) dan sekolah bertuah yang telah aku pilih pada kali ini ialah sekolah lamaku Sekolah Kebangsaan Gaal,Pasir Puteh Kelantan.Disinilah tempat aku mengenal ABC,123,membaca dan menulis dari darjah satu sampai la ke darjah enam dari tahun 1994-1999.


Bila datang ke sekolah lama ni,banyak la kenangan dan memori indah yang telah lama ditinggalkan muncul kembali terutama bila berjumpa semula dengan guru-guru yang telah mendidik diriku ini sampai aku berada di tahap sekarang ini tanpa merasa penat dan jemu.Ungkapan terima kasih yang tidak terhingga aku ucapkan buat guru-guru yang telah mencurahkan segala ilmu dalam mendidikku untuk menjadi seorang manusia.

Ramai lagi guru-guru lamaku masih setia mengajar di sekolah ini,Ustz.Abd Aziz Mohamed,Cikgu Ku Zawiah Ku Lah,teacher Raja Azizah Raja Ahmad,Cikgu Che Jah Che Lah,Cikgu Sapinah Ghani ,Ustazah Che Embong Che Ali,Cikgu Anisah Simad,Cikgi Zainon Stapha dan Cikgu Rosmidzuhaini Wan Daud.

bersama guru besar En.Che Wil b.Hassan

Persekitaran sekolah pun telah berubah,rasanya jauh lebih ceria berbanding dahulu bangunan bilik KHB,bilik muzik,dewan,kantin sekolah lama pun telah tiada lagi telah diruntuhkan bagi memberi ruang kepada pembinaan bangunan baru.

Hari ini 12hb Mac 2009 maka berakhirlah tugasanku di sekolah ini,selain daripada menyiapkan tugasan yang diberi oleh pihak Institut(pengajaran bahasa Arab di sekolah-subjek minorku Bahasa Arab)pengalaman melaksanakan tugasan di sekolah lamaku ini cukup bermakna kerana telah mengembalikan semula memori-memori indah yang telah aku tinggalkan disini buat sekian lama.

Sekalung penghargaan aku ucapkan buat guru-guru yang telah memberikan kerjasama sepenuhnya dalam memberikan input-input serta maklumat-maklumat yang diperlukan untuk menyiapkan tugasan pada kali ini terutamanya kepada Guru Besar En.Che Wil b. Hassan,Penolong Kanan Hal Ehwal Murid En.Azhar b.Chik,guru-guru J-qaf Ustaz Zaradi Hassan,Ustaz Hafizur Rahman Ahmad dan Ustazah Nooraini Hasbullah.Sekian.Wassalam..

No comments: