Monday, June 27, 2011

Inilah Impianku..

Sudah lama ia menjadi impianku,sejak di bangku menengah lagi aku mengimpikannya,bukanlah kerana tidak berjiwa besar(kerana ingin membinanya awal) tetapi aku mengimpikan untuk membinanya kerana itulah yang dipelajari dan difahamiku,bait muslim @ bait dakwah yang menjadi impian.Bermula dari membuat pilihan sampailah kepada apa yang ingin aku isikan.Bukanlah cantik bak bidadari yang menjadi impian tetapi menjadi zaujah yang menyokong perjuangan juga ummmi untuk zuriat yang bakal menjadi teman,itulah sebuah impian..Jagalah akhlak dan peribadimu wahai zaujahku,kerana itulah yang akan membuatkanku terus menyintaimu.

Berkahwin awal walau diri yang masih serba kekurangan,tetapi itulah yang aku impikan sejak aku meletakkan sebuah angan-angan untuk membinanya kerana ku tahu diriku kan dilengkapkan oleh dirimu jua dirimu kan ku lengkapkan.Bila mengingatkan apa yang kan ku perolehi bila memenuhi tuntutan sunnah ini,ku sanggup tempuhi segala halangan dan jua cabaran,moga kan ku sentiasa dikuatkan kerana cabaran merupakan sebuah sunnah kehidupan.



Teringat waktu dibangku menengah lagi aku sudah mengimpikan bait yang ingin dibina,ciri-ciri zaujah yang aku ingini,doa sentiasa ku panjatkan agar dikabulkan impian ini sehingga sampailah ketentuan yang ditentukan tuhan untuk diriku,alhamdulillah...itulah ungkapan sebagai mengungkapkan ucapan syukur yang tidak terhingga diatas kurniaan ini.

Akhirnya,inilah masa untuk aku buktikan apa yang aku fahami dan yakini,membina bait muslim@dakwah yang sentiasa mengharapkan redha dan keberkatan dari illahi.Cabarannya sudah pastilah ada, kerana ini merupakan sunnah kehidupan..bukan mudah,tetapi aku mempunyai sebuah impian..

Buat zaujahku,syukran untuk segala-galanya...

3 comments:

Bazzstary said...

barakallahulakuma..
kami terharu mmbaca nukilan kamu
mudahan impian ke arah melengkapkan bait muslim kan trcapai

drpd geng quartes=)

tokwe said...

slmt brjuang we..mga dri bait muslim akn lahir kader2 pejuang dijalan Allah..

azuan said...

i'allah...